Image yaali طریقه ی درست کردن شمع :: دبیرستان پیشگامان اندیشه گتوند

دبیرستان پیشگامان اندیشه گتوند

آرمان پیشگامان: ما پیشگامان اندیشمند شهرمان هستیم بر آنیم به یاری خدا پیشگامان دانشمند ایران زمین باشیم
دبیرستان پیشگامان اندیشه گتوند

مدیر دبیرستان: آقای جهانشاه بهداروند

پیام های کوتاه
اطلاعات عمومی

پستخانه

سلام شما به تازگی وارد این صفحه شده اید
دانلود رایگان کتابهای الکترونیکی فارسی حدیث موضوعی
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

طریقه ی درست کردن شمع

واحد پیشگامان اندیشه | چهارشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۲، ۱۱:۵۱ ق.ظ

روش ساختن



برای
ساختن شمع ، این مواد لازم است :پارافین  استئارین  و  فتیله البته از وسایل آماده مانند ورقه های موم ، نخ و شمع به شکلها و رنگهای مختلف هم می توان استفاده کرد .


پارافین و استئارین :

پارفین از راه های مختلف از نفت بدست می آید که در تولیدات صنعتی برای روغن کاری استفاده می شود . در رنگ فروشی ها و عطاریها آنرا می توان بصورت خمیری ، قالبی ، و یا پولکی تهیه نمود . پارافین جسمی است سفید ، شفاف ، بی بو و بی مزه . در حرارت 40 الی 65 درجه سانتیگراد ذوب می شود . این ماده همراه با استائین برای ساختن شمع استفاده می شود . علاوه بر آن این ماده در سطح وسیع در صنعت کاغذ سازی ، نساجی ، لوازم آرایشی ، فشفشه سازی و عایق بندی صنایع الکتریکی مورد استفاده دارد . پارافین با استئارین ( تری گلیسر ین اسید استداریک ). مشتق چربیهای حیوانی ، مخلوط می شود . شمع هایی که با استئارین ساخته می شوند شامل 60 الی 70 درصد استئارین و بقیه آن پارافین است . در واقعی ارزش شمع را کیفیت استئارین بالا می برد .

انواع قالب ها برای ساختن شمع :

موم مایع به شکل ظرفهایی که در آن ریخته می شود در می آید . برای استفاده از قالب می توان از ظروف ماست ، لیوان پلاستیکی ، ظروف آشپزخانه ، پوشش های پلاستیکی بیسکویت ، و ... استفاده کرد .در بازار قالبهای  پلاستیکی مخصوص شمع را در اشمال مختلف می توان تهیه نمود . برای اینکه شمعی با لایه های مختلف داشته باشیم ، یک قسمت از قالب را با موم پر می کنیم سپس منتظر می شویم تا سرد شود . بعد از آن مومی به رنگ دیگر به آن اضافه می کنیم . در پایان بوسیله پارچه ای نرم آغشته به آمونیاک یا الکل ، آنرا برق می اندازیم .

  • واحد پیشگامان اندیشه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پیامک مدرسه: 50002040506280  تلفن مدرسه 06136326280
چاپ این صفحه چاپ این صفحه
پیج رنک گوگل