Image yaali حس درس خواندن ندارم! :: دبیرستان پیشگامان اندیشه گتوند

دبیرستان پیشگامان اندیشه گتوند

آرمان پیشگامان: ما پیشگامان اندیشمند شهرمان هستیم بر آنیم به یاری خدا پیشگامان دانشمند ایران زمین باشیم
دبیرستان پیشگامان اندیشه گتوند

مدیر دبیرستان: آقای جهانشاه بهداروند

پیام های کوتاه
اطلاعات عمومی

پستخانه

سلام شما به تازگی وارد این صفحه شده اید
دانلود رایگان کتابهای الکترونیکی فارسی حدیث موضوعی
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

حس درس خواندن ندارم!

واحد پیشگامان اندیشه | پنجشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۲، ۰۹:۴۹ ق.ظ

حس درس خواندن ندارم!

روش های زیادی برای مطالعه ی بهتر وجود دارد و حتی کتاب های زیادی هم در این باره نوشته شده‌اند؛ اما این جا ده روش را درنظر گرفته‌ایم که امیدواریم به شما در یادگیری درس کمک کند.

 

1.برای مطالعه به خودت پاداش بده! 

 

تو هم می‌توانی از این روش استفاده کنی و به خودت پاداش بدهی. این جایزه می‌تواند یک خوراکی یا تماس با یک دوست صمیمی یا دیدن قسمتی از فیلم و کارتون مورد علاقه‌ات باشد.

 

اگر مطالعه با علاقه صورت بگیرد، بسیار سازنده و اثرگذار خواهد بود. می‌توانی امتحان کنی!

 

2. برای کارهایت برنامه‌ی مشخص داشته باش

 

در صورتی که برای هر یک از کارهایت وقت مشخصی درنظر بگیری، موفق‌تر خواهی بود؛ زیرا بدن انسان به این برنامه‌ها عادت می‌کند.

 

 3. ساکت! دارم تمرکز می‌کنم

 

با صدای بلند مطالعه کن تا بتوانی مطالعه کردن خودت را ببینی! از گوش دادن به موسیقی هنگام مطالعه پرهیز کن تا تمرکزت از بین نرود و مجبور نشوی جمله‌ای را که با یک بار خواندن برایت قابل فهم است، دوباره و چندباره بخوانی.

 

 4. انگیزه داشته باش

 

به این فکر کن که برای چه مطالعه می‌کنی؛ برای آن که در آینده در شغل مورد علاقه‌ات موفق باشی، نه به این خاطر که خانواده یا معلم، تو را مجبور به درس خواندن می‌کنند.

 

 حس درس خواندن ندارم!

 

 

5. از فرصت‌هایت به خوبی استفاده کن

 

اجازه نده که زمان از دست برود. طوری برنامه‌ریزی کن که به کارهای دیگر هم برسی.

 

 

6. اگر نمی‌دانی، بپرس

 

اگر درباره‌ی چیزی شک داری، بی‌معطلی آن را بپرس؛ چون یک سؤال بی‌جواب ذهن تو را مشغول می‌کند و نمی‌توانی با تمرکز به درس خواندن ادامه دهی.

7. ساعت مناسبی از روز را به درس خواندن اختصاص بده

 

آخرین ساعات شب فرصت مناسبی برای درس خواندن نیست؛ زیرا بسیار خسته‌ای. این هم خوب نیست که درست بعد از بیدار شدن به سر میز مطالعه بروی. هم چنین هرگز بعد از غذا خوردن شروع به درس خواندن نکن، چون تمام خون بدنت برای گوارش غذا در شکم جمع شده است و خوابت می‌گیرید.

 

 

پس چه موقع برای مطالعه مناسب است؟

 

اگر صبح زود از خواب بیدار شده‌ای و کمی ورزش کرده‌ای، می‌توانی صبح‌ها درس بخوانی. اصلاً خوب نیست که از روی تختخوابت؛ پشت میز مطالعه بپری. هم چنین اگر بعد از غذا خوردن خوابت می‌گیرد، یک خواب بیست تا سی دقیقه‌ای می‌تواند تو را سرحال بیاورد.

 

 

8 .به اندازه‌ی کافی بخواب

 

بر اساس آن چه که در نکته‌ی 2 و 7 گفتیم، همان ‌طور که کارهایت را با برنامه‌ ی مشخصی پیش می‌بری، باید بهترین زمان را برای خوابیدن در نظر بگیری تا ذهنت فعال و سالم باشد. 8 ساعت خواب برایت کافی است.

 

 

حس درس خواندن ندارم!

 

 

9. میزان مطالعه‌ات را بالا ببر

 

این که مطالعه، دانایی را افزایش می‌دهد حرف جدیدی نیست؛ اما عادت به مطالعه توانایی درک مسائل و تحلیل آن‌ها را بالا می‌برد. هرچند مجبور نیستی کتاب‌های خیلی سخت بخوانی.

 

10. پس از مدتی درس خواندن، به کارهای موردعلاقه‌ات بپرداز.

 

سخت است که بخواهی مانند یک ماشین بدون وقفه درس بخوانی. بهتر است هر  45 -50 دقیقه یک‌بار به خود استراحت بدهی و به کاری که دوست داری بپردازی. نقاشی بکشی، به یک موسیقی گوش بدهی یا با خمیربازی، چیزی درست کنی تا ذهنت آزاد شود.

 

 همه‌ی ما برای درس خواندن به انگیزه نیاز داریم. مربیان و معلمان ما می‌توانند در جهت‌گیری به سمت اهداف به ما کنند؛ اما هیچ انگیزه‌ای بالاتر از کسب نتایج خوب نیست. اگر هم تا کنون نتایج خوبی از درس خواندن نگرفته‌ای، این نکات را برای دستیابی به آن‌ها به کار بگیر.

  • واحد پیشگامان اندیشه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پیامک مدرسه: 50002040506280  تلفن مدرسه 06136326280
چاپ این صفحه چاپ این صفحه
پیج رنک گوگل