Image yaali میدان مغناطیسی :: دبیرستان پیشگامان اندیشه گتوند

دبیرستان پیشگامان اندیشه گتوند

آرمان پیشگامان: ما پیشگامان اندیشمند شهرمان هستیم بر آنیم به یاری خدا پیشگامان دانشمند ایران زمین باشیم
دبیرستان پیشگامان اندیشه گتوند

مدیر دبیرستان: آقای جهانشاه بهداروند

پیام های کوتاه
اطلاعات عمومی

پستخانه

سلام شما به تازگی وارد این صفحه شده اید
دانلود رایگان کتابهای الکترونیکی فارسی حدیث موضوعی
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

میدان مغناطیسی

واحد پیشگامان اندیشه | سه شنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۵:۴۲ ب.ظ

 

میدان مغناطیسی بدن انسان؟

 

 

رابطه میدان مغناطیسی بدن انسان ونماز
هارولدبور از دانشگاه بیل برای اولین بار با انجام یک آزمایش ساده به وجود میدان مغناطیسی دراطراف موجود زنده پی برد. او با توجه به یک مولد الکتریکی که در آهنربا در داخل سیم پیچ می چرخد و جریان تولید می کند، سمندری را در یک ظرف آب نمک قرار داد و ظرف را به دور سمندر چرخاند. الکترودهایی که در این ظرف وجود داشتند و به یک گالوانومتر حساس متصل شده بودند، یک جریان متناوب را نشان می دادند. زمانی که بور این آزمایش را بدون سمندر انجام داد، گالوانومترهیچ جریانی را نشان نداد. این بدان معنا بود که در اطراف موجود زنده میدانی وجود دارد که خاصیت مغناطیسی هم دارد. بور این وسیله را روی دانشجویان داوطلب خود امتحان کرد و مشاهده نمود که این میدان در بدن انسان هم وجود دارد و کاملا تابع رویدادهای اساسی زیست شناسی بدن است. اولین میدان « میدان حیاتی » نامید چون هر گاه حیاط از بین برود، میزان حیاتی هم از بین می رود. به گونه ای که یک سمندر مرده که در دستگاه بود هیچ پتانسیلی به وجود نمی آورد.

 

بقیه در ادامه مطلب......

تشکیل میدان مغناطیسی
همان گونه که می دانید دربدن ما میلیون ها عصب وجود دارد که کار انتقال پیام در بدن به وسیله تحریک الکتریکی این عصب ها صورت می گیرد. در اثر شارش بار در اطراف آن ها در بدن ما یک میدان تشکیل می شود و میدان بدن در اثر فعالیت هم زمان میلیون ها عصب به وجود می آید.


امواج مغزی
دستگاه موج نگاه مغز چهار نوع منحنی از امواج مغزی ارائه می دهد که عبارتند از: آلفا، بتا، دلتا و دتا. ریتم های دلتا کند ترین امواج مغزی با تناوب 1تا 3 دور در ثانیه بوده و اغلب  در خواب عمیق ظاهر می شوند. به نظر می رسد که ریتم های تتا که دارای تناوب 4 تا 7 دور در ثانیه می باشند به خلق و خوی افراد بستگی داشته باشد. ریتم های آلفا از 8 تا 12 دور در ثانیه، در اوقات تفکر و تأمل آزاد رخ داد مو در صورت تمرکز حواس و توجه قطع می شوند و بالاخره ریتم های بتا با تناوب 13 الی 22 دور در ثانیه ظاهراً منحصر به نواحی جلویی مغز، یعنی جایی که فعالیت های پیچیده مغزی رخ می دهد، می باشند. امواج آلفا امواج بسیار مهمی هستند که به وسیله هانسبرگر آلمانی کشف شدند و به گفته وی با نوعی هوشیاری و خود آگاهی معطوف به درون ظاهر می شوند، تغییرات فیزیلوژی مهمی در بدن ایجاد می کنند مثل تمرکز و یاد گیری.


میدان مغناطیسی بدن و امواج مغزی در معرض خطر
حتماً تا به حال درباره خطرات گوشی های موبایل یا زندگی در نزدیکی نیروگاه های برق چیز هایی شنیده اید. بنابر تحقیقات پروفسور« لای» امواج مغناطیسی که از نیروگاه های برق یا وسایل برقی مثل سشوار و ریش تراش برقی و... ساطع می شود به دی ان ای سلول های مغزی آسیب می رساند و قابلیت ترمیم را در آن ها از بین می برد. میدان های مغناطیسی خارجی علاوه بر آسیب رساندن به دی ان ای مغز اثر منفی دیگری هم در بدن دارند. این میدان ها باعث اختلال در میدان مغناطیسی طبیعی بدن می شوند. همان طور که می دانید نزدیک به 70 در صد بدن ما از آب تشکیل شده است. مولکول های آب به صورت دو قطبی هستند و زمانی که ما در معرض یک میدان مغناطیسی خارجی قرار می گیریم،این مولکول ها در جهت آن میدان قرار می گیرند و این پدیده باعث می شود نظم میدان مغناطیسی ما به هم بریزد. علاوه بر عوامل خارجی یک سری عوامل داخلی نیز وجود دارند که باعث می شوند اختلال در میدان بدن ایجاد شود. مهم ترین آن ها بارهای الکتریکی هستند که هنگام شارش بار در عصب در اطراف آن به وجود می آیند و به صورت الکتریسیته ی ساکن در بافت های بدن ذخیره می شوند و میدانی در اطراف این بارها به وجود می آیند و در میدان بدن ایجاد خلل می کنند. این بارها بخصوص در نقاطی که تراکم اعصاب بیش تر است ذخیره می شوند و به دلیل این که تراکم زیادی دارند و هم در نزدیکی عصب های بیش تر و مهم تری قرار دارند برای بدن به شدت مضر هستند. از جمله این نقاط ناحیه ی سر و دست ها و قسمت مچ پا به پایین است و در بین این سه قسمت، سر اهمیت ویژه ای دارد چون بارهای ذخیره شده در آن علاوه بر ایجاد خلل در میدان مغناطیسی مغز باعث اختشاش در امواج مغزی نیز می شوند. به ظاهر ما روزانه تنها دقایقی را در معرض میدان مغناطیسی هستیم مثل موبایل و سشوار و ... ، اما در طول دوران زندگی خود در معرض میدانی بسیار قوی هستیم و آن میدان مغناطیسی زمین است. عوامل داخلی اختشاش در میدان بدن ما هم فعالیت هایی حیاتی و اجتناب ناپذیری هستند که در تمام طول عمر ما در جریان اند پس چگونه می توان باعث خلل این اثرات سوء که موجب اختلال در بدن ما و بیماری هایی مثل سرطان می شوند را خنثی کرد؟ در اینجاست که باید گفت خداوند راه حل تمام این سؤالات را در یک عمل ساده که امکان انجام آن برای همه ی افراد وجود دارد  و بیش از چند دقیقه هم وقت نمی برد و هیچ ضرری هم ندارد به انسان هدیه داده و آن نماز است.


نماز و میدان مغناطیسی
آنگونه که از تصاویر بدست آمده از میدان مغناطیسی زمین پیداست، به طور شگفت انگیزی اگر انسان در هر نقطه از زمین رو به قبله بایستد، میدان مغناطیسی بدنش بر میدان مغناطیسی زمین منطبق می گردد و در مدتی که در نماز است میدان بدنش منظم می شود. یکی از نکات جالبی که پروفسور بور به آن دست یافته بود این بود که در تمام دانش جویان مؤنث ماهی یک بار تغییر ولتاژ شدید ایجاد می شود و میدان بدن به منظم ترین حالت خود می رسد و به همین دلیل است که زنان نیازی ندارند که در این مدت نماز بخوانند. اخیراً هم کشف شده است، علت این که قلب زنان منظم تر و قوی تر از مردان می زند، همین تغییر ولتاژ است.


نماز و بارهای الکتریکی
همان طور که قبلاً اشاره شد بارهای زائدی که در اثر تحریکات الکتریکی اعصاب به وجود می آیند هم شبیه به میدان بدن و هم بر امواج مغزی اثر سوء دارند و این اثرات در نواحی که اعصاب در آن تحرک بیشتری دارند، خطرات جدی تری ایجاد می کنند و باید هرچه سریع تر از آن ناحیه ها دور شوند. به طرز حیرت آوری می بینیم که این نواحی دقیقاً ناحیه هایی هستند که در وضو شسته می شوند و بنا بر تحقیقات صورت گرفته، بهترین راه دفع این بارهای زائد استفاده از یک ماده ی رساناست که سریع ترین و ارزان ترین و بی ضرر ترین ماده برای این کار آب است و جالب اینجاست که آب هرچه خالص تر باشد، سریع تر بارهای ساکن را از بدن ما به اطراف گسیل می دهد و هیچ مایعی مثل آب خالصی که در وضو به انسان سفارش شده، این اثر را ندارد.


نماز و امواج مغزی
با دفع بارهای زائد بدن در وضو امواج مغزی در ایده آل ترین حالت قرار می گیرند. علاوه بر آن حالت تمرکزی که هنگام نماز در انسان به وجود می آید، تشعشع امواج آلفا را به اندازه ی قابل توجهی افزایش می دهد و توانایی مغز را در تولید این امواج بالا می برد.


نماز، امواج و نتیجه گیری
با وجود مباحثی از این دست که بعضاً به مدد علم و دانش برای انسان ها تشریح و تبیین می شود، میتوان به این اصل مهم پی برد که همه ی دستورات دین علاوه بر تطهیر روح، باعث تثبیت سلامتی جسم نیز می شود و به واقع کشفیاتی از این دست باید هشدار و تلنگری به حساب آید که در نعمات خداوندی دقیق تر شویم.

  • واحد پیشگامان اندیشه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پیامک مدرسه: 50002040506280  تلفن مدرسه 06136326280
چاپ این صفحه چاپ این صفحه
پیج رنک گوگل