Image yaali علت کندی سرعت وای فای :: دبیرستان پیشگامان اندیشه گتوند

دبیرستان پیشگامان اندیشه گتوند

آرمان پیشگامان: ما پیشگامان اندیشمند شهرمان هستیم بر آنیم به یاری خدا پیشگامان دانشمند ایران زمین باشیم
دبیرستان پیشگامان اندیشه گتوند

مدیر دبیرستان: آقای جهانشاه بهداروند

پیام های کوتاه
اطلاعات عمومی

پستخانه

سلام شما به تازگی وارد این صفحه شده اید
دانلود رایگان کتابهای الکترونیکی فارسی حدیث موضوعی
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

علت کندی سرعت وای فای

واحد پیشگامان اندیشه | شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۵۹ ق.ظ

 سرعت WiFi

سرعت WiFi

چگونه سرعت WiFi خود را افزایش دهیم

عوامل شناخته شده زیادی هستند که باعث می‌شوند سرعت وای‌فای کاهش یابد. ولی به‌غیر از آن؛ چند مورد هم هستند که زیاد شناخته شده نیستند ولی می‌توانند خرید اینترنتی و یا عادت بازدید از فیسبوک را مختل کنند.

در زیر ۵ مورد از عواملی که شاید تا به‌حال به آن‌ها فکر نکرده باشید ولی در واقع در این مسئله بسیار دخیل هستند آورده شده است.

۱ – لامپ‌ها و یخچال‌ها

 

این دو مورد تا حد زیادی بستگی به محل قرار گرفتن روتر دارند. لامپ‌ها یکی از وسایل الکترونیکی هستند که با ارتباط اینترنتی شما تداخل ایجاد می‌کنند.

اوایل ماه جاری میلادی؛ کارشناسان آف‌کام کشف کردند که لامپ‌ها در کنار یخچال‌ها؛ اسپیکرها؛ تلفن‌‌های بی‌سیم و دستگاه‌هایی که برای باز کردن در پارکینگ استفاده می‌شوند با سیگنال‌هایی که از سمت روتر به کامپوتر روانه می‌شوند نداخل ایجاد می‌کنند.
۲ – وای‌فای همسایه‌تان می‌تواند مشکل‌ساز شود

روترها سیگنال‌ وای‌فای را روی چند کانالی که در دسترس آن‌ها است منتشر می‌کنند البته فرکانس‌هایی که یک شبکه بی‌سیم می‌تواند روی آن‌ها کار کند.

روترهای امروزی قادر هستند به‌صورت خودکار بهترین کانال موجود و در عین‌حال با کمترین تراکم را انتخاب کنند. ولی این بدان معنی است که ممکن است شما و همسایه‌تان در حال استفاده از یک کانال باشید.
۳ – انسان‌ها

تا حالا به این فکر کرده‌اید که چرا وقتی میهمان دارید وای‌فای شما به بدترین شکل ممکن عمل می‌کند؟

اگر فکر می‌کنید دلیل این مسئله وجود افراد زیاد با دستگاه‌های گوناگون است که همگی با هم و در یک زمان در حال استفاده از اینترنت هستند اشتباه ‌می‌کنید. یک از مواردی که می‌تواند روی سیگنال اثر منفی داشته باشد تعداد افرادی است که در آن مکان حضور دارند.

یعنی حضور فیزیکی هر چه بیشتر باشد باعث افت کارایی روتر می‌شود. دانشگاه کالیفرنیا در یکی از تست‌های خود به این نتیجه رسید که با حضور فیزیکی افراد؛ سیگنال وایرلس به‌شدت دچار نوسان می‌شود.

به همین منظور دو روتر در دو نقطه مقابل هم در یک اتاق قرار داده شدند. زمانی‌که کسی در مسیر سیگنال حرکت می‌کرد سیگنال افت شدیدی نشان می‌داد و با افزایش افراد در فضای اتاق پخش می‌شد ولی در مسیر درست حرکت نمی‌کرد.
۴ – عادت به تلویزیون‌های اینترنتی

یکی دیگر از مواردی که روی کارایی وای‌فای تأثیر دارد استفاده از شبکه‌های تلویزیون اینترنتی است که این روزها بحثش بسیار داغ است.

هم‌چنین استفاده از سرویس‌های ابری مانند دراپ‌باکس؛ بازی‌های آنلاین و وبسایت‌های تورنت از دیگر موارد تأثیرگذار هستند.
۵ – مکانی که در آن هستید

مسلما منظور از این مورد آن نیست که لپ‌تاپ یا گوشی شما تا چه حد به روتر نزدیک است چون این مسئله کاملا واضح است.

همان‌طور که همه تا به‌حال تجربه کرده‌اند برخی از نقاط از آنتن‌دهی و در نتیجه پوشش وای‌فای بهتری برخوردار هستند. تفاوت‌های جغرافیایی بطور قابل‌توجهی در میزان سرعت تأثیر دارند.

  • واحد پیشگامان اندیشه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پیامک مدرسه: 50002040506280  تلفن مدرسه 06136326280
چاپ این صفحه چاپ این صفحه
پیج رنک گوگل