Image yaali نوشابه :: دبیرستان پیشگامان اندیشه گتوند

دبیرستان پیشگامان اندیشه گتوند

آرمان پیشگامان: ما پیشگامان اندیشمند شهرمان هستیم بر آنیم به یاری خدا پیشگامان دانشمند ایران زمین باشیم
دبیرستان پیشگامان اندیشه گتوند

مدیر دبیرستان: آقای جهانشاه بهداروند

پیام های کوتاه
اطلاعات عمومی

پستخانه

سلام شما به تازگی وارد این صفحه شده اید
دانلود رایگان کتابهای الکترونیکی فارسی حدیث موضوعی
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

نوشابه

واحد پیشگامان اندیشه | شنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۳۶ ب.ظ

نوشابه ها با بدن شما چکار می کنند...

پـژوهشگران مضرات مصرف نوشابه های گازدار را چـنـیـن می شمارند:

1- پـوسیدگی دندان ها: تمام نوشابه های گازدار خاصیت اســیدی داشته و سبب فرسایش مینای دندان ها می گردند. تقریباً مشابه این که اسید باتری ماشین را نوشیده اید.

همچنین میزان قند بالای این گـونه مـحــصولات پوسیدگی دندان ها را تسریع می کنند.

 

2- چاقی: نوشابه های گازدار عمدتا از آب تصفیه شده، افزودنی های مصنوعی و شکر تصفیه شده تهیه میگردند. بنابراین فاقد هرگونه ارزش تغذیه ای بوده و تنها به خاطر میزان قند بالایشان دارای کالری زیادی میباشند که سبب چاقی در فرد مصرف کننده می گردند. در نوشابه های رژیمی نیز جای شکر معمولی از آسپارتام استفاده میکنند که در ضمن آنکه یک ماده اشتها آور می باشد برای سلامتی نیز مضر بوده و مصـرف آن میگرن، سرگیجه و کاهش توان حافظه را بدنبال دارد.

نوشیدن روزانه یک لیوان نوشابه معادل با مصرف 17 کیلو و 690 گرم شکر در هر سال است. مصرف دائم نوشیدنی های دارای شکر بر روی ژن هایی کنترل کننده وزن اثر می گذارند. جالب است بدانید در 180000 مرگ مرتبط با چاقی در هر سال رد پای نوشابه های شیرین دیده می شود.

 

3- تاثیر بروی کلیه ها: میزان بالای اسید فسفریک در نوشابه ها با سنگ های کلیه و دیگر مشکلات کلیوی رابطه دارد. نوشابه های رژیمی نیز این خطر را دو برابر افزایش داده اند. خصوصاً زمانی که روزانه بیش از دو لیوان از آن ها مصرف شود.

 

4- تاثیر بروی پوست: نوشابه های گازدار فاقد هرگونه مواد معدنی و ویتامین میباشند. افرادی که نوشابه مصرف می کنند معمولا مصرف آب میوه، شیر و حتی آب را کاهش میدهند و بدن خود را از ویتامین ها و مواد معدنی که برای سلامتی پوست ضروری میباشند محروم می سازند. بنابراین پوستشان بیشتر دچار چین و چروک میگردد.

 

5- تاثیر بروی استخوان ها: اسید فسفریک موجود در نوشابه های گازدار ماده ای بسیار سمی می باشد. اسید فسفریک یون کلسیم را از استخوان ها بر داشته و پوکی استخوان ها را سبب می گردد.

 

6- تاثیر بر دستگاه گوارش: کربنات موجود در نوشابه های گازدار می تواند باعث ایجاد نفخ، درد شکم و تشدید عوارض سندرم روده تحریک پذیر شود. کافئین نیز موجب بدتر شدن دوره های اسهال یا کمک به تشدید یبوست می گردد.

 

7- تاثیر بر قلب: استفاده دائم از نوشابه در برنامه غذایی، خطر حملات و سکته قلبی را تا حد زیادی افزایش می دهد.

 

8- تاثیر بر ریه ها: هر چه نوشابه بیشتری بنوشید احتمال ابتلای شما به آسم یا بیماری انسدادی مزمن ریه بیشتر می شود.

 

فرآوری:نعیمه درویشی

بخش کودک و نوجوان تبیان

  • واحد پیشگامان اندیشه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پیامک مدرسه: 50002040506280  تلفن مدرسه 06136326280
چاپ این صفحه چاپ این صفحه
پیج رنک گوگل